اسکرول بار

گفتگو با نابغه ای بدون استاد

 

صفحه اصلی

ايميل ما

آرشيو مطالب

عکس لاله واژگون

 
  به ســـــــــایت دره بید اصفهان خوش اومدید-------دره بید شهر گل وچشمه وکوه خدا

منوی اصلی
لينکهاي سريع
صفحه نخست
ايميل ما
آرشيو مطالب
پروفایل مدیر وبلاگ
عناوین مطالب وبلاگ
طراح قالب

آرشیو ماهانه
ارديبهشت 1397
دی 1395
شهريور 1395
آبان 1394
مهر 1394
شهريور 1394
تير 1394
خرداد 1394
فروردين 1394
اسفند 1393
دی 1393
مهر 1393
خرداد 1393
فروردين 1393
اسفند 1392
آذر 1392
ارديبهشت 1392
فروردين 1392
اسفند 1391
دی 1391
شهريور 1391
مرداد 1391
تير 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
آبان 1390
شهريور 1390
آبان 1388
ارديبهشت 1388

لينک دوستان

قالب وبلاگ
امام خامنه ای
لاله زار
سایت نماینده فریدن
اداره فرهنگ وارشاد فریدن
شورای شهر داران
فـــــــــریدن نیوز
وبگاه قدیم دره بید
یش از50 سایت در مورد لاله زار دره بید
سایت معرفی روستاها
کوهنوردی دره بید
خرید شارژ
آپلود
ردیاب خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دره بید سی تی و آدرس darrehbid.dde.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت روم

لوگوی دوستان


آمار بازدید

تبلیغات





گفتگو با نابغه ای بدون استاد

چشمان دخترک از آرزوی بزرگی که در دل کوچکش داشت خبر می داد که با این سوال خبرنگار که « از آرزوهایت برای ما بگو» برقی زد و با لبخندی گفت: آرزویم دیدن ولی امرم، رهبرم، حضرت آقا امام سید علی خامنه ای است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری فریدن، منطقه فریدن دارای نخبگان بسیاری است اما این افراد در سایه برخی مشکلات از قبیل مسائل مالی یا عدم توجه کافی نمی توانند استعداد های خود را شکوفا سازند و گاهی برخی حمایت ها در نیمه راه جای خود را به غفلت های خواه خواسته یا ناخواسته می دهند.

گاهی حمایت ها می تواند در جهت برخی تبلیغات یا اخذ امتیاز به جهت برتری منطقه با دیگر نقاط دیگر تلقی شود البته در بسیاری از مواقع به علت تعصباتی که نخبگان به این منطقه دارند رضایت به این امر نمی دهند و در سایه بی توجهی شدید برخی از مسوولان در این منطقه به امر نخبه پروری راه مشکلی را برای پیشرفت خود بر می گزینند تا علاقه که به این منطقه دارند را حفظ کنند و با نام فریدن سکوهای افتخار را فتح کنند.

برخی بی توجهی ها در گفتگوی این پایگاه خبری با خانواده کودکی که سال گذشته با تیتری به این مضمون «کودک نابغه ای که بدون استاد حافظ قرآن شد» به مردم عزیز کشورمان معرفی گشت، بیشتر آشکار می شود.

اوایل سال ۹۳ دختر هفت ساله ای به نام حدیث نظری ساکن روستای دره بید شهرستان فریدن که بدون استاد حافظ ۱۶ جزء قرآن شده بود با توجه ویژه ای روبرو شد و مسوولان به خانواده نظری قول های بسیاری برای مساعدت دادند که برخی تاکنون به آنها عمل نکردند.

گفتنی است امروز این نابغه فریدنی حافظ سی جزء قرآن کریم می باشد و به کمک مادر خود و با بهره گیری از کتاب تفسیر المیزان در صددد است علاوه بر حافظ شدن کل قرآن، مفسر قرآن کریم نیز شود.( اکنون چه می شود گفت؟؟؟)

بیوگرافی کامل از حدیث نظری

حدیث نظری متولد مهرماه ۱۳۸۶ اهل روستای دره‌ بید شهرستان فریدن است که در شب قدر چشم به جهان گشود و فرزند دوم خانواده نظری است.

وی ابتدا روخوانی قرآن کریم را به کمک مادر خود در سن سه سالگی آغاز و در ابتدا چند سوره از قرآن را حفظ می کند سپس با مشاهده استعداد این کودک نابغه توسط مادر، وی در سن ۴ سالگی به حفظ قرآن کریم اهتمام ورزیده و با توفیقات الهی توانسته آیات قرآن را به خاطر بسپارد.

این حافظ قرآنی در سن شش سالگی توانایی محاسبه چهار عمل اصلی ریاضی را به طور کامل می آموزد وعلاوه بر آن خواندن، نوشتن و قرائت بعضی سوره های قرآن به زبان انگلیسی را نیز دارا است.

نکته قابل توجه  این است که مادر این کودک با مدرک سوم راهنمایی به آموزش دختر خود پرداخته است.

IMG_1694

گفتگو با پدر نابغه ای فریدنی/نخبه پروری ضعیف در شهرستان

پدر نابغه فریدنی در گفتگو با این پایگاه خبری به معرفی کودک خود پرداخت و گفت: حدیث در سن ۳ سالگی روخوانی قرآن را آغاز کرد و در چهار سالگی به حفظ آیات قرآن پرداخت.

وی با تشکر از خانواده خود، عنوان کرد: تمام تعلیم دخترم و فرزند ارشدم به دوش مادرشان بوده که من بسیار از او سپاسگزارم و باید اعلام کنم مادر فردی است که با تربیت فرزندان شایسته می تواند خانواده ای را به اوج افتخار برساند.

نظری با اشاره به اینکه دخترش دارای هوش سرشاری است، بیان کرد: هوش و استعدادی که حدیث دارد در حفظ آیات موثر بوده ولی بیشترین تاثیر در یادگیری را به برکت انس با قرآن و فضای قرآنی که در خانواده به وجود آمده، می دانم و به اعتقاد من و با توصیه به خانوادها باید بگویم که برای حفظ قرآن نباید فرزندانتان حتما نخبه باشند بلکه این کتاب الهی خود انسان ساز است و باعث موفقیت فرزندانتان می شود.

این پدر با اشاره به مشکلات فراوان در شهرستان فریدن، اعلام کرد: شهرستان در زمینه نخبه پروری بسیار ضعیف عمل کرده و به گونه ای که من برای پیشرفت فرزندم هرگاه به مسوولان امر مراجعه می کنم پاسخ درستی به من داده نمی شود و با قولهای روبرو می شوم که هیچگاه به آنها ترتیب اثر داده نشده است.

IMG_1688

وی ادامه داد: مسوولان دختر مرا را برای برخی از برنامه ها دعوت می کنند که به نظر من فقط جنبه ای تبلیغاتی دارد که جای سپاسگزاری دارد اما این تقدیر نامه ها هیچ کمکی تا به حال برای رشد و تعالی دخترم انجام نداده است، من از مسوولان درخواست دارم حداقل برای فرزندم بسترهای مناسب همچون شرکت در مسابقات قرآنی در سطح کشور را فراهم کنند تا او بتواند استعداد خود را شکوفا سازد.

پدر این کودک با اشاره به حضور حدیث در یک موسسه قرآنی در استان قم، گفت: سال گذشته برای اینکه فرزندما در زمینه آموزش با مشکل روبرو نگردد پس از پیگیری بسیار در اصفهان، فردی ما را به یک موسسه قرآنی در استان قم معرفی کرد اما هزینه های بالای آن ما را به بازگشت به روستای خود وا داشت.

وی ادامه داد: سال گذشته به یکی از موسسه های قرآنی در یکی از شهرستانهای استان اصفهان مراجعه کردیم که آنها شرط حضور حدیث در این موسسه را منوط به تغییر نام شهرستان و شرکت در مسابقات با نام آن منطقه ای که مد نظر خودشان بود دانستند که این امر را با حاج آقا یعقوبی در میان گذاشته و وی با این موسسه برخورد جدی داشتند.

نظری با ابراز امیدواری از اینکه می خواهم فرزندم در آینده پیشرفت کند و نوای قرآن را در همه جا طنین انداز کرده و سربازی در رکاب قرآن و فرزند حضرت زهرا(س) باشد تصریح کرد: اما امروزه در منطقه ای ما کمی بی توجهی به آموزش کلام الله مجید دیده می شود که این امر نیز باعث بروز مشکلاتی و معضلاتی در سطح شهرستان شده است؛ درخواست من از مسوولان این است که مسئله ای نخبه پروری در شهرستان را جدی بگیرند.

 

شنیدنی های کودک نابغه

IMG_1691

حدیث نظری نابغه ای فریدنی نیز در این گفتگو گفت: پدر و مادرم به صورت مستقیم و غیر مستقیم حفظ قرآن را به وسیله آموزش سوره های کوچک آغاز کردند و در سن پنچ سالگی حافظ کل قرآن کریم شدم؛ اکنون نیز به کمک مادرم توانستم مفسر قرآن شوم.

وی ادامه داد: من امسال کلاس اول بودم اما به خاطر لطف الهی که با قرآن خواندن نصیب من شده و تاثیر مستقیمی که این کتاب الهی بر ذهن من داشته است سبب افزایش آموخته های من شد و باید بگویم کمی کلاس ها برایم کسل کننده شدند و از این رو درخواست کلاس های جهشی را به آموزش و پرورش منطقه دادم.

این کودک نابغه با بیان اینکه براساس توصیه پیامبر«بهترین انسان ها کسانی هستند که قرآن را بیاموزند و به دیگران یاد دهند» افزود: برنامه آینده من این است که آموخته های خود را به دیگران نیز آموزش بدهم و هم اکنون نیز دارای شش شاگرد در روستایمان هستم.

حدیث از دوست داشتن بانوی دو عالم حضرت فاطمه (س) و الگو قرار دادن ایشان برای حفظ حجاب صحبت به میان آورد و ادامه داد: خداوند در آیه ۳۱ سوره نور می فرماید« ای پیامبر به زنان مومنه بگو ازچشمهای خود مواظبت کرده و پاکدامنی خود را حفظ کنید…» این آیه الهی می فرماید که در جامعه امروز زنان باید حیا و پاکدامنی خود را حفظ کنند و زینت را جز برای شوهران خود آشکار نکنند.

در ادامه چشمان دخترک از آرزوی بزرگی که در دل کوچکش داشت خبر می داد که با این سوال خبرنگار که « از آرزوهایت برای ما بگو» برقی زد و با لبخندی گفت: آرزویم دیدن ولی امرم، رهبرم، حضرت آقا امام سید علی خامنه ای است.

وی بیان کرد: وقتی می بینم که رهبرم بر سر کودکان امثال من دست می کشد و آنها را نوازش می کند من بسیار دوست دارم جای آنها باشم، حتی در وبلاگ شخصی ام برای رهبرم نامه نوشته ام و از آرزویم برای ایشان گفتم.

در پایان این حافظ قرآنی همه افراد را به آموزش قرآن تشویق کرد و گفت: از کودکی با قرآن باشید تا از گناهان دنیوی دور بمانیم.

«امیدواریم نخبگان این شهرستان در سایه توجه و حمایت مسئولان مربوطه پله های ترقی را طی کرده و شاهد صعود آن ها به قله های موفقیت باشیم.»


نظرات شما عزیزان:

مسعود
ساعت3:38---5 دی 1395
بابا دمش گرم

زهرا
ساعت11:37---5 شهريور 1394
افرین حدیث خانم

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


نوشته شده توسط مجید حسنی در سه شنبه 3 شهريور 1394

و ساعت 13:15
 


مطالب پیشین

مدیر وبگاه
مدیر وبگاه
توریست در دره بید
در آینده نزدیک مشکل شبکه های دیجیتال روستای دره بید حل خواهد شد
مراسم تعذیه خوانی در دره بید دهه اول
قدیمای دره بید
محرم دره بید
یاد همه مادر بزرگ بدر بزرگ ا بخیر
آبگوشت نذری محرم
کشت زعفران در دره بید
کفش دره بیدی(اسپورتکس)
سد مخزنی دره بید
آداب و رسوم گذشته دره بیددر فصل زمستان
سوغات دره بید
گفتگو با نابغه ای بدون استاد
طوماری که در دره بید امضاء شد
پروژه های احداثی94 دره بید
تیم فوتسال لاله زار دره بید
افتتاح ماه نامه شهروند
ماه رمضان



درباره



لوگوی ما



جستجو

     

برچسب ها
لاله زار دره بيد , لاله زار ,

پیوند های روزانه
لاله های واژگون مظهر زیبایی دره بید
لاله واژگون دره بید
مسابقه تراکتور سواری دره بید
جشنواره لاله زار دره بید
مجتمع آموزشی و پرورشی امام باقر ع دره بید
بسیج دره بید
کانون یاسین دره بید
دره بید دانلود
مسجد امیر المنین دره بید
علی اکبر کاظمی
حمل ماینر از چین به ایران
حمل از چین
پاسور طلا

لیست تمام پیوند ها



صفحه اصلي |  پست الکترونيک |  اضافه به علاقه مندي ها |  ذخيره صفحه |  لينك آر اس اس  |  طراح قالب

 

Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by darrehbid
Design By : wWw.Theme-Designer.Com